15 Mayıs 2014 Perşembe

E-Ticaret Elektronik Ticaretin Faydaları
E-Ticaret etkilerinden bahsettikten sonra şimdi de e- ticaretin satıcı ve Müşteri açısından getirdiği faydaları şu şekilde sıralayabiliriz:Global satış/global seçim: satıcılar, mallarını tüm dünyaya satma imkanı bulurken, alıcılar da tüm dünyada sunulan mallar içerisinden seçim yapabilirler.Rekabette üstünlük / hizmet kalitesinde artış: satıcılar, Müşterilerine daha yakın olduklarından, rakiplerinden daha çok tercih edilirler. Müşterileri de daha kaliteli hizmete kavuşur.Kişiselleştirilmiş ürünleri ucuza mal edebilme / kişiselleştirilmiş ürünlere ulaşabilme: satıcılar, Müşterilerinin ihtiyaçlarını detaylı ve hızlı bir şekilde öğrenebilir, onlara özel hizmetleri ekonomik fiyatlarla sunabilirler. Müşteriler de kendilerine uygun ürünlere makul fiyatla sahip olurlar.Aracıların azalması / ihtiyaca hızlı erişim: eticaret, mal ve hizmetlerin çoğu kez üreticiden tüketiciye aracısız olarak ulaşmasını sağladığından, maliyet ve zaman açısından hem satıcı hem de tüketicinin lehinedir.İşlem maliyetinden tasarruf / daha ucuz ürün ve hizmetler: Elektronik ortamda yapılan işlemler normal işlemlere oranla daha ucuza mal olduğundan, hem satıcı hem de alıcı önemli ölçüde tasarruf edebilir.Yeni iş imkânları / yeni ürünler: Mevcut ürünler ve hizmetler için pazarları ve ticareti değiştirmesinin yanında  e ticaret, birçok yeni ürün ve hizmeti beraberinde getirmiştir. Bunlara örnek olarak, sanal ortamda alıcı ve satıcıları buluşturan aracılar (information brokers) verilebilir.

Elektronik ticaretin İş hayatına Etkileri
. KOBİ’lere büyük firmalarla eşit şatlarda rekabet etme imkânı
. Reklam, nakliye, ürün tasarımı ve üretim maliyetlerinde azalma
. Pazar raporları ve stratejik planlamada ilerleme
. Etkin pazarlama
. Eşit şartlarda yeni pazarlara ulaşım
. Ürün tasarımına Müşteri katkısı

Elektronik ticaretin Ekonomik ve Sosyal yaşama Etkileri
. İşletmeler arası rekabeti artırma
. İşletmelerde genel maliyetleri düşürme
. Maliyetlerin fiyatlara yansıması
. Tüketici için ürün seçeneğini artırma
. Pazar gücünün tüketiciye geçmesi
. 7 gün 24 saat iş imkânı
. KOBİ’lerin doğrudan tüketiciye satışı ile pazarın genişlemesi
. Pazara Coğrafi yakınlığın ortadan kalkması
.  Web tabanlı online siparişlerle verimliliğin artması
. Sipariş alma, alındı makbuzu, fatura v.b. hataların azalması
. Firmanın iş organizasyonu ve modellerindeki değişim
. Eğitim, sağlık, kültür alanında gelişmeler

Elektronik ticaretin KOBİ’lere Etkileri
. Pazar araştırma, ürün/hizmet arama, pazarlama, girdi temin ve Müşteri iletişiminde kolaylıklar
. İşgücü ve teknik altyapı imkânlarının geliştirilmesi
. Büyük firmalarla eşit oranda rekabet şansı

Elektronik ticaretin Yönetime Etkileri
. Bilgilerin elektronik ortamda tutulması Elektronikleşme
. Bulunulan yerden bağımsız olarak bilgiye hızlı erişim Hareketlilik
. Güncel bilgilere iş adamlarının sürekli ulaşması Çabukluk
. Çalışanların işbirliği yapmaları Çalışma grupları

Elektronik ticaretin Reklamcılık ve Pazarlamaya Etkileri
. Etkileşimli elektronik pazarlama
. Etkin ve Hızlı Müşteri Talepleri Yönetimi
. E-Ödeme imkânı
. Etkileşimli Tedarik Zinciri Yönetimi
. Etkileşimli Stok yönetimi
. Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinde etkinlik ve hız
. Sanal anket ve kamuoyu oluşturulması
. Birebir pazarlama

Elektronik ticaretin Tüketiciye ve Alışverişe Etkileri
. Hesaplı alış-veriş
. Kolaylık ve rahatlık
. Hızlı satın alma
. Güvenlik
. Eğlenceli alış-veriş, online müzayede
. Küresel mağaza imkânları



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder